Guztiok gara migratzaile hezkuntza proiektuaren 4. edizioa

2024/06/27
Zumalakarregi museoak Guztiok gara migratzaile proiektuaren aurtengo edizioa aurkeztu du pasa den hilaren 26an.

Ormaiztegi 1.200 biztanleko herria izanik, 25 nazionalitate ezberdinez osatua dago. Modu honetan, populazioak multikulturalitate oso aberatsa duela nabaria da. 2018an Zumalakarregik abiatu zuen Migrazioak proiektua, gai hau maila ezberdinetan lantzeko bide ezberdinak ireki zituen ekimena izan zen.

2018-2019 ikasturtean gauzatu zen lehenengoz Ormaiztegiko San Andres Eskolako LH6eko ikasleekin hezkuntza proiektua. Aldi horretan, estreinekoz eta modu berritzailean lan egin zuten Museo zein Eskolak elkarlanean. Azkeneko hilabeteetan 4. edizioa garatu dute proiektuaren emaitza ekainaren 26an aurkeztuz.

Gelaren argazkia

Cristina, Zumalakarregi museoko hezkuntza arduraduna Ormaiztegiko San Andres eskolako 6. mailako gelan saioa ematen

Aurtengo ikasturteko edizioaren lehenengo zatia 2024ko otsailean martxan hasi zen eta guztira 6 saio eman dituzte.

Ikasleak

Ikasleak saiotan ikasten

Museoak hezkuntza proiektu hau burutzen du San Andres eskolako LH6ko ikasleek migrazio kontzeptua ezagutu dezaten saiotan landutako teoriaren bidez, ondoren, proiektuaren bigarren zatian, migrazio prozesua bizi izan duten pertsonei elkarrizketak eginez.

Gelan

Aurtengo ikasleak pasa den ediozioaren elkarrizketak eredutzat hartzen

Aurtengo elkarrizketatuak Meryem Faidi, Garazi Hach Embarek, Lilieck Marín Rodríguez, Juan Lobato eta Meryem El Machkouri izan dira.

Meryem Faidi marokiarra da eta 8 urte zituela bere gurasoekin eta ahizparekin etorri zen Euskal Herrira, hemen lehengusuak bait zituen.

Meryem Faidi

Mikel, Markel eta Sara ikasleak Meryem elkarrizketatzen

Garazi Argeliako basamortuan kokatuta dagoen Saharar errefuxiatuen kanpamentu batean hazi zen. 12 urte zituela Ormaiztegira bizitzera etorri zen.

Garazi

Iker, Soren eta Ninna ikasleak Garazi elkarrizketatzen

Lili nikaraguarra da eta 17 urte daramatza Euskal Herrian, 20 urte zituenean etorri baitzen. Ikasketak amaitu bezain laster atzerrira joateko asmoa izan zuen egoera ekonomiko hobe baten bila.

Lili

Xuban eta Ane ikasleak Lilieck elkarrizketatzen

Juan Extremaduran jaio zen eta 8 hilabete zituela haren gurasoek Euskal Herrira migratzera erabaki zuten lan baldintza hobeen bila.

Juan

Elisa, Eider eta Manex ikasleak Juan elkarrizketatzen

Meryem marokiarra da eta 2 urte zituenean etorri zen. Bere gurasoek migratzea erabaki zuten bizi baldintza hobeak bilatzeko.

Meryem

Unax, Dayeuri eta June ikasleak Meryem elkarrizketatzen

Ohi den bezala, ikasleek egindako lanaren emaitza erakusketa batean islatzen da Zumalakarregi museoan bertan ikusgai ipintzeko. Erakusketa honen inaugurazioa pasa den ekainaren 26an ospatu genuen hainbat ikasleekin eta haien senide batzuekin.

Inaugurazioan

Inaugurazioan proiektuaren ikus-entzunezkoa ikusten

Gero elkarrekin meriendatu genuen museoan uztailaren 17ra arte ikusgai egongo den erakusketaren inaugurazioa ospatuz.

Meriendatzen

Museoan meriendatzen erakusketa ikusi eta gero

Azkeneko hilabeteetan Zumalakarregi museoak hainbat aldaketa jasan ditu. Horietako bat Hezkuntza gela izan da eta aurtengo Guztiok gara migratzaile edizioarekin estreinatu dugu.

Hezkuntza gelan

Guztiok gara migratzaileko 4. edizioaren erakusketa museoaren Hezkuntza gela berrian

Eskerrik asko proiektu honetan parte hartu duzuen guztioi, bereziki Karmeleri, 6. mailako tutorea.

Hemen Goierri Telebistak egindako erreportaia uzten dizuegu

Guztiok gara migratzaile hezkuntza proiektuaren 4. edizioa